Ceník účetních a poradenských služeb
Moje běžná hodinová taxa vychází z ceny 500 Kč/hod. Záleží, jestli se jedná o dlouhodobou spolupráci, nebo jednorázové poradenství či projekt, jako je nastavení účetních procesů.
Pečlivě měřím čas strávený na jednotlivých projektech a zákazníkovi ho pravidelně vykazuji.
U dlouhodobého vedení účetnictví je možné nastavit i paušální měsíční odměnu, která vychází výhodněji.
Úvodní konzultace jsou samozřejmě zdarma. Po nich vytvořím pracovní plán a cenovou nabídku.
Pokud si nabídku odsouhlasíme, podepíšeme smlouvu a pustíme se do práce. Díky moderním aplikacím můžeme vše, i podpis smlouvy, vyřešit na dálku.
Pár příkladů kolik vás účetnictví bude stát
Uvádím příklad pro menší e-shop s obratem cca 10 000 000 Kč/rok a příklad pro začínající e-shop (OSVČ, s.r.o.).
Cena za vedení účetnictví menšího e-shopu, s.r.o., plátce DPH
Počet přijatých dokladů - cca 100 měsíčně
Počet vystavených faktur - cca 500 měsíčně
Počet prodejek v kamenném obchodě - cca 250 měsíčně
Prodej do EU, režim OSS - Ano
Zásilkovna - dobírky posílá Zásilkovna ke každé zásilce samostatně
Začínajícím e-shopům posílá Zásilkovna všechny dobírky dohromady v jedné platbě a ponížené o zápočet faktury vydané Zásilkovnou. Tento systém je velmi nepřehledný, platby se špatně párují s fakturami, což pro účetního znamená několik hodin práce navíc. Proto se vždy snažte se Zásilkovnou vyjednat úhradu dobírek po jednotlivých objednávkách.
Zaměstnanci - Dva na hlavní pracovní činnost, dva na dohodu o provedení práce.
Automobily - Dvě auta. Jedno auto vede knihu jízd, jedno je v režimu paušálních nákladů
Tyto parametry účtování vychází na cca 20 hodin běžné účetní práce měsíčně, což je 10 000 Kč bez DPH měsíčně za moje služby.
Náklady na aplikace pro digitální online účetnictví:
Wflow a Rossum stojí při tomto množství přijatých dokladů cca - 1 100 Kč/měsíc bez DPH
ipodnik.cz s přístupy a účty pro 4 zaměstnance stojí 2 140 Kč/měsíc bez DPH (pokud by vám stačilo méně lidí pracujících v ipodniku, cena je 535 Kč/jeden přístup)
Účetní software Pohoda - možností jak nakonfigurovat Pohodu je více. Záleží jak chcete s Pohodou pracovat a kolik lidí mám mít přístup. Pro současný přístup 3 lidí (vy, váš zaměstnanec, já) potřebujete Pohodu SQL Premium NET 3, což je síťová verze pro 1 - 3 přístupy za 37 470 Kč bez DPH.
Online kniha jízd pro 1 vozidlo stojí 200 Kč/měsíc bez DPH u služby GPS dozor (počáteční investice do pořízení a namontování GPS cca 4000 Kč).
Měsíční náklady na vedení účetnictví dosahují u podobné firmy cca 13 000 Kč bez DPH.
10 000 Kč za práci účetního a 3 000 Kč za aplikace.
Cena za vedení účetnictví, či daňové evidence začínajícího neplátce DPH
Pokud začínáte podnikat, ať už jako OSVČ nebo s.r.o., nemusíte platit drahou licenci účetního programu jako v příkladu výše. Účetnictví vám povedu na své licenci účetního programu Pohoda, kam budete mít jeden přístup.
Expedici balíků budete dělat přes e-shopové řešení a ne z Pohody. Faktury budete vystavovat ve svém e-shopovém řešení, ze kterého mi je budete exportovat.
Jediný váš účetní náklad (mimo moje služby) bude měsíční platba za nástroj wflow na evidenci přijatých faktur a vytěžování dat. V závislosti na počtu dokladů bude cena kolem 700 Kč/měsíc.
Cena mojí práce bude 500 Kč/hodinu.
Počátečního nastavení vaší firmy ve wflow a účetním programu - cca 2 hodiny práce = 1000 Kč.
Nastavení systému oběhu dokladů a základní účetní směrnice - cca 3 hodiny práce = 1500 Kč.
Podání přihlášek k daním, přihlášení zaměstnance - cca 1 hodina práce = 500 Kč.
Měsíční účtování OSVČ či malého s.r.o. do cca 50 přijatých dokladů měsíčně = cca 4 hodiny práce = 2000 Kč.
Pozn. Příklady jsou ilustrativní, časová náročnost se může u různých firem lišit.
