Ing. Jan Šimr - podnikatel a účetní
Proč jsem se stal účetním
Po studiu ekonomické vysoké školy jsem přemýšlel, čím se budu živit. Jako první mě napadlo účetnictví. Abych si oživil znalosti účetnictví z VŠ, udělal jsem rekvalifikační kurz účetnictví a pomalu se chystal na dráhu účetního.
Zlákal mě ale svět online podnikání a účetnictví jsem na chvilku hodil za hlavu. Vyzkoušel jsem toho hodně. Od firmy na tvorbu webů, provozování slevového portálu, online magazínu o automobilech až po e-shopy, u kterých jsem zůstal dodnes.
V průběhu podnikatelské kariéry jsem potkal spoustu účetních. Vyzkoušel jsem účetní firmu i samostatné účetní. Bohužel jsem ale nikdy nebyl úplně spokojený. Účetní neplnili termíny, účtovali jen jednou za měsíc, když se blížilo přiznání k DPH, dělali chyby. Většinu času trávili přepisováním faktur. Účetnictví se dělalo jen pro splnění zákonných povinností, ale já jsem z něj neměl žádný užitek.
Řekl jsem si, že takhle to přece nemá vypadat. Oprášil jsem svoje účetní znalosti a začal si dělat účetnictví sám. V tu dobu už jsem provozoval e-shopy. Objevil jsem všechny možnosti účetního programu Pohoda a jeho propojení s e-shopem tak, aby proces sběru objednávek, vystavování faktur a přepočítávání skladových zásob probíhal téměř automaticky.
Digitalizace účetnictví
Nástup digitalizace účetnictví a automatického vytěžování faktur mi umožnil účetní procesy ještě více zefektivnit. Skončil jsem s tisknutím přijatých faktur a jejich ukládáním do šanonů. Práce účetního mě začala opravdu bavit. Konečně přišla doba, kdy účetní může s notebookem pracovat odkudkoliv, stejně jako programátoři nebo grafici, kterým jsem to vždycky záviděl.
Většinu práce v e-shopu jsem delegoval na své kolegy a začal se účetnictví věnovat naplno. Chtěl bych své znalosti a zkušenosti s vedením online účetnictví pro e-shopy nabízet i jiným e-shopům a drobným podnikatelům, kteří chtějí vést účetnictví moderně, digitálně a bez papíru.
Pomůžu vám vyrůst
Mám na účetnictví pohled z obou stran, jako účetní i jako majitel e-shopu. Mám spoustu kontaktů, zkušeností a znalostí, které se můžou hodit zejména začínajícím a menším e-shopům.